środa, 3 lipca 2013

WARSZTAT: Polscy strzelcy wyborowi (Warlord Games)

Jednostki, które wśród graczy i ludzi  z zacięciem historycznym wzbudzają sporo kontrowersji. Jak by tego było mało, rzeźbiarz ze stajni Warlord Games postanowił wyposażyć jednego ze strzelców w broń z celownikiem optycznym. Krok ten uważam za dość odważny, ponieważ dowody na wykorzystanie w obronie Polski w 1939 r. podobnej broni są mocno wątpliwe. Więcej na ten temat można poczytać choćby tu.
Bez cienia wątpliwości można natomiast powiedzieć, że we wrześniowym Wojsku Polskim, strzelcy wyborowi istnieli i jeśli mieli obsługiwać jakąś "specjalną" broń, był nią karabin przeciwpancerny wz35 - zwany również Ur.

Oryginalny zestaw (który można zobaczyć TU ) składał się z czterech modeli. Dwa z nich postanowiłem poświęcić do innych konwersji. Pozostali dwaj żołnierze, po drobnych poprawkach, wyglądają tak:


 Są to jedne z pierwszych figurek, które wyposażyłem w dodatkowe elementy, korzystając z pozostałości po różnych zestawach Tamiya w skali 1/48.
Sierżant z lornetką otrzymał karabin, a do wolnej ręki postanowiłem wcisnąć mu przestrzeloną tablicę z godłem Polski.
Nadruk tarczy z godłem wykonałem na kalkomanii. Niestety kontakt kalki z chemikaliami firmy Vallejo dał efekt silnego rozmycia, co widać na zdjęciach.






Brak komentarzy: